Araba Neden Çekişten Düşer? – Otomobil Haber

Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Otomobil Haber

Araba Neden Çekişten Düşer?

Aracında güç kaybı hissedenlerin pek çoğu ‘Araba neden çekişten düşer?’ diye soruyor. Bu sorunun cevabı ise temelde ikiye ayrılıyor.

Araba Neden Çekişten Düşer?

Araçlarında güç ile ilgili sorun yaşayan pek çok kişi ‘Araba neden çekişten düşer’ sorusunun cevabını araştırmaya başlar. Öncelikle, bu problem kendini daha çok rampa çıkarken gösterir. Bunun başlıca sebebi, aracın tırmanışa geçmesi ile birlikte motorun daha çok güce ihtiyaç duymasıdır. İster otomobil olsun ister başka bir araç, motor yeterli seviyede güç elde edemezse sürücü bu çekişten düşme olayını hisseder.

ARACIN ÇEKİŞTEN DÜŞME SEBEBİ

Aracın çekişten düşme sebebi temelde iki ana kola ayrılır. Bunlardan ilki mekanik kaynaklı düşme sebepleridir. Diğer ise insan kaynaklı, bir ifadeyle yanlış kullanımdan kaynaklanan sebeplerdir. Arabada meydana gelen çekiş kaybı insan kaynaklı ise, bazı küçük noktalara dikkat ederek bunun üstesinden gelebilirsiniz. Araba neden çekişten düşer dediğimizde karşımıza mekanik sebepler çıkıyorsa, bunun çözümü daha zordur. Çekiş düşmesi mekanik kaynaklı olup olmadığını anlamak içinse bir yol bulunur.

ARABADA ÇEKİŞ KAYBI NASIL ANLAŞILIR?

Arabada mekanik sebeplerden ötürü oluşan çekiş kaybı nasıl anlaşılır sorusunun cevabından önce belirtmek gerekir ki; bu konuda debriyaj tertibatı öne çıkar. Aracın yaşına, yaptığı kilometreye ve bakım aralığına göre debriyaj sistemi üzerinde aşınmalar olur. Bu aşınmalardan en çok debriyaj balatası etkilenir. Debriyaj balatası biterse araçta çekiş kaybı meydana gelir. Ayrıca yakıt tüketimini de arttırabilir.

Debriyaj balatasının bittiği nasıl anlaşılır diye sorarsanız, bunun kolay bir yolu vardır. Aracınızla rampa çıkarken gaz pedalına basın. Eğer devir göstergesi yükseliyor ama hız aynı derecede yükselmiyorsa, debriyaj tertibatında bir sıkıntı olabileceğini gösterir. Dolayısıyla aracın çekişten düşme sebebi konusunda ilk akla gelen debriyaj sistemidir.

DİĞER MEKANİK SEBEPLER

Debriyaj balatası dışında ateşleme sorunu,bobin arızası ve ateşleme avans ayarındaki sorunlar da aracı güçten düşürebilir. Ayrıca, hava ve yakıt arasındaki ayar sorunu, vakum avans arızası, karbüratör bulunan araçlarda karbüratör kirlenmesi, meme tıkanması, hava girişindeki düzensizlik de akla getirilebilir. Enjeksiyonlu araçlarda ise sensör ve enjeksiyon arızaları da güç kaybına sebep olur.

Bunların dışında, subapları kontrol etmekte, motor kompresyonunu kontrol etmekte ve egzoz ile katalitik konvertöre bakmakta yarar vardır.

İNSAN KAYNAKLI SORUNLAR

Aracın çekişten düşme sebepleri arasında insan kaynaklı faktörler de bulunur. Bunlardan en önemlisi yakıt değişimidir. Yakıtı her zaman aldığınız yer değil de başka yerden alırsanız çekiş sorunu yaşayabilirsiniz. Bunda, yakıtın farklı markaya ait olması, kirli olması ya da yakıtta hilecilik gibi faktörler etkili olur. Böyle bir durumda, öncelikle depodaki yakıtı bitirmeniz gerekir.

İnsan kaynaklı bir diğer faktör ise bakımların aksatılması şeklinde öne çıkar.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ