Ağır Hasarlı Otomobile Elektronik Şasi Kontrolü Önlemi!
Türkiye araç parkında önemli bir yer iÅŸgal eden ağır hasar kayıtlı araçların yarattığı sorunlar için RS Oto Ekspertiz’den dikkat çekici bir çözüm geldi. Otomobillerin temelini oluÅŸturan ÅŸasi, ağır hasar sonrasında dayanıklılığını kaybederek can ve mal güvenliÄŸini tehlikeye atarken, ikinci el otomobillerde en önemli unsur ÅŸasinin doÄŸru kontrolü için elle ve gözle yapılan tespitlerin yetersiz olduÄŸuna dikkat çekildi.

İkinci el araç pazarındaki en önemli problemlerden biri haline gelen ağır hasarlı araçlar, alım ve satımlarda birçok dolandırıcılık vakasına konu oluyor. Standart dışı parçalarla, yetersiz teknik ekipmanla, eğitimsiz elemanlar tarafından merdiven altı tamirhanelerde onarılan birçok ağır hasar kayıtlı araç, hiçbir denetime tabii tutulmadan trafiğe tekrar çıktığı için, özellikle otomobilin temelini oluşturan şasi kontrolü hayati önem taşıyor.
Onarım süreçlerinde halen belirli bir standardın ve kontrol mekanizmasının da bulunmadığını söyleyen RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ünal Ünaldı “Can ve mal güvenliÄŸini direkt tehdit eden bu araçlar, ikinci el araç pazarında da birçok dolandırıcılık vakasına konu oluyor. İki araçtan kaynakla tek araç ortaya çıkarılıyor, ÅŸasi doÄŸru onarılmıyor, patlayan hava yastıkları yenilenmiyor. Bir araç satın alırken mutlaka ekspertiz yaptırılmasını öneriyoruz. Fakat yapılan ekspertizde ÅŸasi kontrolünün el ve göz yordamıyla yapılması, her zaman doÄŸru sonuç vermiyor. Bu yüzden RS Oto Ekspertiz olarak elektronik ÅŸasi kontrolünü hayata geçirdik.” ifadelerini kullandı.
2,5 milyon ağır hasarlı araç var, birçoğunun şasisi işlemli
Yeni elektronik ÅŸasi kontrolü teknolojisi; aracın ÅŸasi ölçülerini, sistemin içinde bulundurduÄŸu bilgi bankası sayesinde, belirlenen ÅŸasi üzerindeki noktalar ile kontrol ederken, ÅŸaside en ufak kayma veya yamulma var ise milimetrik ve hangi yöne doÄŸru kayma olduÄŸunu, içerisinde bulundurduÄŸu yazılım ve aracın fabrikasyon ölçüleri ile karşılaÅŸtırarak sunuyor. Bu sayede teknik kadronun gözden kaçıracağı sapmalar en aza indirgenirken, tüketiciler tarafından daha rahat ve anlaşılabilir rapor çıktısı alınıyor. RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ünal Ünaldı “Bugün ikinci elde yaÅŸanan birçok dolandırıcılık vakasının temel sebebi denetimsizliktir. Denetime tabii tutulmadan trafikle tekrar buluÅŸmuÅŸ 2,5 milyon araç yollarda geziyor ve birçoÄŸunun ÅŸasisinde iÅŸlem mevcut. Bu araçları elle, gözle kontrol etmek ise saÄŸlıksız. Elektronik ÅŸasi kontrol cihazımızla ÅŸasi kontrollerinde insan faktörünü bir kenara bırakarak, tamamen teknik ve bilimsel yöntemlerle ÅŸasideki milimetrik sapmaları dahi tespit ederek iptidai ÅŸekilde tamir edilmiÅŸ güvensiz otomobilleri ortaya çıkarıyoruz. ” diyor.