Otomobil Haber

ABD Başkanlık Seçimleri Sonrasında Bataryadan Elektrikli Taşıtların Geleceği Nasıl Şekillenecek?

Ä°brahim Aybar

Ä°brahim Aybar

Merhabalar,

Bildiğiniz gibi bu yıl Kasım ayında yapılacak ABD başkanlık seçimlerine artık 5 ay kaldı. Gelişmeler, Trump‘un Biden karşısında iddialı olduğunu gösteriyor. Bunun yanı sıra, Biden döneminde önemli teşvikler alan bataryadan elektrikli taşıt (BEV) endüstrisi, Trump gelirse bu avantajını kaybetme riskini taşıyor.

https://motor-finance.nridigital.com haber sitesine göre Trump‘ın başkan seçilirse akaryakıt şirketlerine iklim politikasını kökünden değiştirme sözü verdiği konuşuluyor. Bunun için akaryakıt şirketlerinden seçimlerde kendi kampanyasına bağış istediği iddiası var. Bunu öğrenen Temsilciler Meclisi’nin Demokrat Partili üyeleri tahkikat başlatmışlar bile.

Washington Post ise, dokuz akaryakıt şirketi yönetimine Demokrat partililerin mektup yazarak bu konuda açıklama talep ettiklerini belirtiyor. İddiaya göre Trump‘un bu şirketlerden kampanyasına bağış talebi 1 milyar $ gibi büyük bir rakam.

Bir başka iddia ise, akaryakıt şirketlerinin Trump yeniden seçilirse Biden tarafından durdurulan doğal gaz ihracatına dair izinleri yeniden talep edecekleri yönünde.

Independet haber ajansı da Trump‘un kampanya sözcüsünün Biden‘e ait iklim politikalarını eleştirerek Amerikan halkının gereksiz yere pahalı BEV leri satın almaya zorladığını belirtiyor. Özet olarak Trump tarafı iklim krizini reddediyor.

Tüm bu gelişmelere karşın, Cumhuriyetçi Parti destekçilerinin ağırlıklı olarak iklim politikalarında geri dönüş istemeyeceği öngörülüyor. Özellikle güney eyaletlerde BEV ağırlıklı yatırımların ve istihdamın hızlanacağı beklentisi var. Hatta, Trump BEV satışlarındaki teşvikleri azaltsa bile satışlarda önemli yavaşlama olmayacağına inanılıyor.

Bir önceki Trump döneminde, otomotiv endüstrisi 2016 yılında önemli bir dönüşüme uğramıştı. BEV satışları dört kattan fazla artmış, Beyaz Saray kaynaklarına göre ABD yollarında yarım milyonu aşan BEV trafiği görülmüştü. Ek olarak kamusal alanlarda kurulan şarj noktaları %70 artarak ABD genelinde 170 bin adedi aşmıştı. Yine Beyaz Saray kaynaklarına göre özel sektör kuruluşları da 25 milyar $ üzerine çıkan şarj altyapı yatırımının 10 milyar $ lık kısmını üstlenmişti.

Biden‘in Enflasyonu Azaltma Yasası gigafactory yatırımlarını artırmış durumda. İnşaatlar ülke genelinde sürüyor. 2023 yılında 14 yeni gigafactory kurulmaya başlanmıştı. Bunun yanı sıra 100 milyar $ ı aşan BEV, şarj noktaları ve batarya yatırımları da devam ediyor. Böylece batarya maliyeti 2008 yılına nazaran %90 dan fazla düşmüş oldu. Detroit’deki otomotiv devleri, yatırım planlarının seçimlerden bağımsız devam edeceğini açıklamayı sürdürüyorlar.

Sonuç olarak bir çok otomotiv uzmanı, Trump seçilirse getirmesi muhtemel yeni düzenlemelerle otomotivdeki elektrifikasyon dönüşümü yavaşlayabilir ama geri dönüşü olmaz kanaatindeler. Ben de bu görüşe katılıyorum. Ancak, bir süre istikrarsızlık yaşanabilir tabii. Dolayısıyla sadece ABD değil, tüm global pazarlarda geçici bir dalgalanma olması mümkün. Bunu gözden kaçırmamak yararlı olacaktır.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAÅž

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BÄ°R YORUM YAZ