48V hibrit teknolojili Peugeot 3008 ve 5008 Türkiye’de!
PEUGEOT’nun SUV segmentindeki lider modelleri 3008 ve 5008, yeni 48V hibrit teknolojili versiyonlarıyla Türkiye’de satışa sunuldu. Ekim ayından itibaren showroomlardaki yerlerini alan PEUGEOT 3008 GT 1.2 HYBRID 136 HP e-DCS6’nın başlangıç fiyatı 2.196.000 TL olarak belirlenirken, PEUGEOT 5008 GT 1.2 HYBRID 136 HP e-DCS6’nın fiyatı ise 2.426.500 TL’den başlıyor. Sadece GT donanımıyla satışa sunulan 3008 ve 5008’in 48V hibrit teknolojili versiyonları, dizel motora sahip GT donanımlarıyla eş donanımlara sahipler. İlk defa 3008 ve 5008’de sunulan yeni nesil 136 HP’lik PureTech benzinli motor, elektromotor ve yeni e-DCS6 şanzımanı barındıran yeni hibrit teknolojisi ile daha fazla sürüş keyfi ve daha düşük tüketime odaklanılıyor. PEUGEOT 3008 ve 5008, hibrit motoru sayesinde, şehir içi sürüşlerinde, sürüş süresinin yarısından fazlasını 0 emisyonlu elektrik modunda da geçirebiliyor.
Özgün tasarımları, yenilikçi teknolojileri ve üstün sürüş özellikleriyle birbirinden “Göz Alıcı” modelleri yollarla buluşturan PEUGEOT; C-SUV segmentinde dengeleri değiştiren 3008 ve D-SUV segmentinde 7 kişilik seyahat alışkanlıklarını belirleyen 5008 modellerinde yeni 48V hibrit teknolojisini Türkiye’de satışa sunmaya başladı. Her iki model ülkemizde sadece en kapsamlı GT donanım paketiyle satışa sunulurken, sportif tasarım, dinamik unsurlarla destekleniyor. Ekim ayından itibaren showroomlardaki yerlerini alan PEUGEOT 3008 GT 1.2 HYBRID 136 HP e-DCS6’nın başlangıç fiyatı 2.196.000 TL olarak belirlenirken, PEUGEOT 5008 GT 1.2 HYBRID 136 HP e-DCS6’nın fiyatı ise 2.426.500 TL olarak belirlendi.
Stellantis tarafından tasarlanan ve yakın dönemde pek çok modelde kullanılmaya başlanması beklenen yeni hibrit sistemi de içeren yeni elektrikli çözümler ilk olarak, Sochaux Fabrikası’nda üretilen PEUGEOT 3008 ve 5008’de sunuluyor. PEUGEOT 48V HYBRID sistemi, yeni nesil 136 HP PureTech benzinli motor, bir elektromotor ve yeni, 6 ileri yağ soğutmalı çift kavramalı elektrikli bir şanzımandan oluşuyor. Sürüş sırasında şarj olan bataryasıyla bu teknoloji, düşük motor devirlerinde ekstra tork sağlıyor ve yakıt tüketimini yüzde 15’e kadar azaltıyor (3008’de 126 gr CO2/km’den itibaren ve 5008’de 128 gr CO2/km’den itibaren). Böylece hibrit sistemle donatılan C-SUV segmentinde, şehir içi sürüşlerinde, sürüş süresinin yarısından fazlası 0 emisyonlu elektrik modunda geçirebiliyor.
Kolay ve Çevreci Kullanım
Yeni teknolojide sürücü, PEUGEOT i-Cockpit® dijital gösterge üzerinden sürüş sırasında enerji geçişlerini (ECO-POWER-CHARGE) görebiliyor. Günlük sürüşte, içten yanmalı ve elektromotorlar, enerji tüketimini optimize etmek için birlikte veya ayrı ayrı çalışıyor. Anlık hızlanma sırasında elektromotor, düşük devirlerde benzinli motora ek tork sağlıyor. Yavaşlama sırasında benzinli motor stop ediyor ve elektromotor, 48V bataryayı şarj etmek için bir jeneratör olarak çalışıyor. Araç, şehir içindeki kısa mesafelerde ve manevra yaparken sadece %100 elektrikli motor ile hareket ediyor.
Somut Faydalar
Yeni teknoloji ile yüzde 15’e kadar daha düşük yakıt tüketimi, 3008’de 126 gr CO2/km ve 5008’de 128 gr CO2/km salınım verilerine ulaşılabiliyor. Söz konusu hibrit motor seçeneğine sahip C segmentindeki bir SUV, benzer özelliklere sahip, elektrikli olmayan bir benzinli motorla karşılaştırıldığında, yaklaşık 1.0 lt/100 km’ye varan (WLTP birleşik tüketim) ortalama yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu tasarruf, temel olarak şehir içinde 2.5 lt/100 km’ye varan ve yolda 0.7 lt/100 km’ye varan avantaj sağlarken otoyol tüketimleri aynı kalıyor. Bu performans, 3008 ve 5008 modellerinin CO2 emisyonlarında (WLTP döngüsüne göre) ortalama 20 gr/km’lik bir azalma anlamına geliyor. Hibrit sistem, bataryanın şarjı uygun olduğunda tamamen elektrikli sürüşü, manevra yapmayı (Örneğin park etme) ve düşük hızda ilerlemeyi mümkün kılıyor. Hibrit teknolojisi ile şehir içi sürüşlerinde sürüş süresinin yarısından fazlasını 0 emisyon ve %100 elektrikli sürüş imkanı sağlıyor. Daha yüksek hızlarda (145 km/s’ye kadar), sürücü sabit bir hızda ayağını gaz pedalından çektiğinde veya yavaşlarken içten yanmalı motor stop ediyor. Sürücünün düşük devirlerdeki hızlanma isteklerinde, elektromotor, turbonun tepki süresini telafi eden ek bir tork sağlıyor. Bu, vites küçültmenin de önüne geçiyor ve daha fazla sürüş konforu ile dinamizm sağlıyor.
48V Hibrit Teknolojisi Ana Bileşenleri
PEUGEOT 3008 ve 5008’in yeni motoru oluşturan tüm parçalar, sürücü koltuğunun altına bulunan 48V bataryaya ek olarak kaputun altında yer alıyor.
1.2 litre PureTech benzinli motor
Elektrikli dönüşümü için optimize edilen yeni nesil Hibrit 1.2 litrelik PureTech benzinli motorun teknik özellikleri:
- 1199 cc’lik 3 silindirli
- 5500 d/d’de 136 HP (100 kW) güç
- 1750 d/d’de 230 Nm tork
- Gelişmiş motor performansı için değişken geometrili turbo beslemesi
- Düşük bakım maliyetleri için eksantrik zinciri
- Daha iyi termal yanma verimliliği için Miller Çevrim Döngüsü
- Euro 6.e standardı
e-DCS6 çift kavramalı şanzıman
PEUGEOT 48V HYBRID motor için özel olarak tasarlanan, yeni, elektrikli 6 ileri, yağ soğutmalı çift kavramalı şanzımanı içeriyor. Şanzıman aynı zamanda elektromotoru, invertörü ve sürüş performansını iyileştirmek üzere otomobilin güç ve tüketimini optimize eden Elektronik Kumanda Ünitesini de barındırıyor..
e-Motor
Şanzımana entegre, sabit mıknatıslı senkron elektromotor, 21 kW (28 HP) maksimum güç ve 55 Nm maksimum tork sunuyor. Düşük tork gereksinimlerinde aracın tamamen elektrikle ilerlemesini sağlıyor ve içten yanmalı motorun tüketimini azaltmaya yardımcı oluyor. Motor, yavaşlama anında, hibrit sistemin 48V bataryasını şarj etmek için bir jeneratör görevi görüyor. Aynı zamanda, kayışlı marş yardımıyla içten yanmalı motor için çalıştırıyor.
Kayışlı Marş
48V ile çalışan bu marş, içten yanmalı motorun kayış ile yeniden çalıştırılmasını sağlıyor. Bu sayede hızlı ve yumuşak bir marş sağlanıyor.
48V Hibrit Batarya
48V Lityum-İyon batarya, 898 Wsa brüt kapasiteye ve 432 Wsa kullanılabilir kapasiteye sahip. Araç ömrü boyunca aynı performans seviyesini korumak için tasarlanan bataryalar, 8 yıl/160.000 km garanti ile sunuluyor. 48V batarya, sol ön koltuğun altında yer alıyor. Bu kurulum, arka koltuk kurulumuna göre birçok avantaj sağlıyor:
- Kabin içinde daha fazla alan,
- Bagajda daha fazla hacim,
- Kabloların uzunluğuna bağlı enerji kayıpları optimize ediliyor,
- Dengeli ağırlık dağılımı (Aracın merkezindeki batarya) sayesinde üstün sürüş keyfi sunuluyor.
İki Farklı Elektrik Tesisatı
PEUGEOT 3008 ve 5008 iki farklı elektrik tesisatını bünyesinde barındırıyor. Araç donanımlarını beslemek için düşük voltajlı 12V tesisat ve hibrit sistemi beslemek için yüksek voltajlı 48V tesisat kullanılıyor. Elektrik sadece 48V e-motor tarafından üretiliyor. Üretilen elektriği aracın 12V tesisatına aktarmak için bir DC voltaj dönüştürücü devreye giriyor.
Özel Donanım
Mevcut GT donanımlarıyla aynı ekipmanı kapsayan yeni hibrit motorla donatılan PEUGEOT 3008 ve 5008’de bunlara ek olarak dijital gösterge panelinde özel bir kadrana yer veriliyor. Dijital gösterge, tamamen elektrikli sürüşü (Mavi Hız Göstergesi), sistemdeki enerji akışını, batarya şarj seviyesini, sağda yer alan kadran üzerinden enerji geçişlerini (ECO-POWER-CHARGE) ve elektrik motoruyla kat edilen mesafenin yüzdesini her an veya yolculuğun sonunda gösteriyor. Bu modeller ayrıca, aracın yaklaştığını, yaya ve bisikletlilere hissettirmek için 30 km/s hıza kadar dışarıda ses çıkaran bir AVAS (Akustik Araç Uyarı Sistemi) ile birlikte sunulucak.
yol tutuş, sessizlik, sürüş güvenliği her konuda çok iyi
Ben yine de 3008 diyorum
Aslan gibi Aslan
3008in yeni kasasını çok beğeniyorum
dış görünümü çok iyi
beğenerek kullandığım araç baya iyi
5008in Fiyatları piyasa koşullarına göre makul seviyede.
kendini kanıtlamış mükemmel bir araç her haliyle güzel özelliklere sahip
5008i denemek nasip olsa
hayalimde ki araba
Geçtiğimiz günlerde fiyatlarına yeniden baktım 3008’in gerçekten hala cazip
Her zamanki gibi muhteşem olmuş iş çıkarmış peugeot
Bu araç şık açısından diğer araçlardan daha güzel ve modern
Dünyanın en aslan arabası
3008 suv model olarak kesinlikle tercih edilebilir.
Her iki model de gayet iyi
İç tasarım da Peugeot 1 numara…
Tasarım olarak çok cezbedici
3008 Süper bir araç
İşte araba bu çok güzel bir araba
iç ve dış tasarımına tek kelime ile bayıldım muhteşem olmuş gerçekten
Peugeot her geçen yıl kendine geliştirerek kaliteyi arttırarak şaşırtmaya devam ediyor tebrikler
5008 gerçekten fotoğrafından çok daha güzel..
5008 Bence tasarımı ve teknik özellikleriyle adeta diğer suv modellerin üzerinde olduğu için kesinlikle alınmalı.
gayet güçlü bir araç benim hoşuma gitti özellikleri tasarımı falan
Bu yıl sınıfının tartışmasız en iyi aracı.
5008 mükemmel olmuş parasını tam manasıyla hakedecek bir araç kesinlikle alınır
Fiyatı gerçekten çok uygun 3008’in özellikleri ise oldukça üst düzey
suv sınfın en iyilerinden diyebilirim
Hayalimmm inşallah benim olur ❤️🔥
Tebrikler araç da fotoğraf da şahane 🔥
5008 Türkiye satışlarında kesinlikle 1 numara olur
3008 muhteşemmm araç gerçekten
5008 Her geçen gün daha da iyiye giden bir araç
kırmızının en güzel tonu sana yakışır 5008
İçiyle ve dışıyla sınıfında rakipsiz bir güzelliğe sahip .
5008 oldukça başarılı bir araç. Konforuna söylenecek bir şey yok tam anlamıyla mükemmel araç
Sizi seviyorum pegeout ❤️
dışarıdan çok efsane gözüküyor içini merak ediyordum onu da görmüş olduk
Normalde çok fazla Fransız araç sevmem fakat Peugeot beni her modelinle büyülüyorsun ! Tebrikler tasarım harikası
Sürüş hissiyatı çok güzel duruyor
yenilenen tasarımı ile göz doldurmaya devam eden çok başarılı bir araç
çok iyi tasarım cidden kaliteli
Tasarım olarak çok cezbedici,farklı ve dikkat çekici.
Ülkemizin yollarında umarım bolca görürüz muhteşem araç olmuş
Mükemmel olmuş peugeot yapıyor bu sporu
Normalde Fransız sevmem ama beni yeni araçlardan en çok heyecanlandıran ve beğendiğim marka
Gene mi güzel gene mi çiçek♥️
tasarım ve araçlara muhteşem bir değişim yapmışlar.
gerçekten tam bir performans canavarı bir araç
3008 gayet başarılı bir otomobil yakıt tüketimde sınıfına göre de iyi
bu şartlarda bu donanım ve tasarım özellikleri taşıyan bir araç için oldukça uygun ve mantıklı
piyasada en çok ilgi gören araç muhteşem görünyor
3008 ülkemize geldiğinden beri gerçekten en çok tercih edilen bir araç oldu bunu devam ettirir diye düşünüyorum
Sınıfının en sportif aracı bence. Son yıllardaki görsel değişimi ve donanım özellikleri çok iyi.
Peugeot bu işi yapiyor gercekten.
Harika bir tasarım olmuş
Bir kez bakıldığında dönüp tekrar bakma ihtiyacı hissettiren tasarımlar yapmaya devam ediyor Peugeot. Üzerine koya koya devam ediyorlar çok güzel.
Gördüğüm en iyi tasarım.
3008’in tasarımı gerçekten harika görünüyor ayrıca iç dizaynıda oldukça hoş yapmışlar
adamlar canavar gibi araba yapmışlar. motor biraz daha üst segment olsa bir tık daha iyi olurdu.
aracın tasarımı ile birlikte oluşan renk uyumuna bayıldım harika bir araç gerçekten
Olağan üstü bir araba olmuş dibim düştü
Çok güzel araç olmuş alışılagelmiş araçlardan bıkmıştık eski adıyla psa yeni adıyla stellantis yine farklılığını konuşturmuş👏🏻
Mükemmel bir araba
bir çok farklı renk seçeneği ile karşımıza çıkması ve renklerin araca olan uyumu çok güzel
Ben 3008’in bu kadar çok tercih edilme sebebinin hem özellik bakımından iyi olmasına ve fiyatlarının cazip olmasıyla ilgili olduğunu düşünüyorum
Motor gücü ve fren performansı gerçekten çok güzel bir model olmuş 3008 cidden alınabilecek bir araç.
3008 donanımsal anlamda da iyi bir model benim beğendiğim araçların başında geliyor
teknolojik özellikleri çok fazla gelişmiş bir araç her imkanı sunuyor kullanıcısına
yeni hali gerçekten çok güzel görünyor beğendim
Gerçekten araç başlı başlına tasarımı konforu ve yol tutuşuyla sınıfının en iyisi olduğunu gösteriyor
efsane özelliklere sahip olduğunu bir daha görmüş oldum gerçekten iyi bir araç
3008’in tasarımı her yönüyle gerçekten muhteşem görünyor
Heyecan uyandıran bir tasarım gerçekten:)
Şu piyasanın bence en iyisi
Araç çok güzel olmuş
2021 kasa 3008 sahibi olarak tasarım ve araçlara muhteşem bir değişim yapmışlar. Aklımda hiçbir pejo bilgisi olmadan aldığım aracın aşığı oldum isteyen herkese nasip olsun inşallah
Renk cayır cayır. muhteşem gözzükyorr
Araba şahane
peugeot tasarım konusunda araçlarını aşırı derecede geliştirdi
Gerçekten lansman prototipi gibi bir aracı piyasaya sürmüşler mükemmel bir araç.
yıllardır kalitesini bozmayan her zaman ileriye giden bir marka
Geçtiğimiz günlerde fiyatlarına yeniden baktım peugeotun gerçekten hala cazip
aracın tasarımı yenilenmesi çok iyi olmuş özellikle önden bakıldığı zaman duruşuna hayran kaldım
iç tasarımda kullanılan malzeme kalitesi son derece üst düzey bu da otomobilin kalitesini gösteriyor
Bence gayet yakışıklı araba
donanım özelliklerinden bahsetmeye gerek yok tasarımı muhteşem olmuş
en boş hali bile çok dolu araçın
3008’in test sürüşünde ortaya koyduğu performans gerçekten etkileyici
uzun yol deneyimlerimde beni oldukça rahatlatan bir araç
gerçekten göz kamaştıran özelliklere sahip araç çok beğeniyorum
3008 genel özellikleriyle herkesi çok şaşırttı bence fiyatını da hak ediyor
Gerçekten şu son 2 yılda otomobil sektörünün tasarım konusunda fransızlar almanların önüne geçti ve farkı gittikçe açmaya başlıyor peugeot’u tebrik ediyorum
Kesinlikle segmentinde ki en iyi tasarıma sahip otomobil.
Bu işi hakkıyla yapan firmalardan biri peugeot bence
iç dizaynı baya iyi yapmışlar ben çok beğendim
arka koltuklarda ki diz mesafesi çok iyi rahatça uzun yolculuklar yapılabilir
ortağı citroenle arasına çok fark koydu peugeot, tipi c3 aircross’a çok benzemesine rağmen tasarım hatlarıyla farkını koymuş ortaya peugeot
Aracın kapasitesi gerçekten kalitesini büyük ölçüde ön plana çıkarıyor