Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Otomobil Haber

Plakasını satan Uber’e geçti, şimdi ne olacak?

Levent Çezik

Levent Çezik

Plakasını satan Uber’e geçti, şimdi ne olacak?
Şehir içi yolcu taşımacılığında son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de çokça tartışılan Uber gerçeğiyle karşı karşıyayız…
Yasal mı, değil mi? Tartışmaları sürerken, önceki gün yürürlüğe giren yönetmelik uyarınca ceza verilmesi yönünde karar çıktı. Kararla birlikte; korsan taşımacılık yapan araç sahibine yolcu taşımacılığı için aldığı D2 yetki belgesine ilk tespitte 50 uyarı cezası verilmesi ve 3 bin TL ceza kesilmesi, ceza tutarı yatırıldığında ise ceza puanının silinmesi, ikinci ihlalde ise 2 yıl yetki belgesinin iptal edilmesini öngören yasa devreye girdi.
Amerikan menşeili Uber, telefon uygulaması sayesinde dakikalar içerisinde müşterinin çağırdığı yere geliyor, istenilen yere, sorgusuz – sualsiz götürüyor. Kısa mesafe ayrımı yapmadan lüks araçlarla hizmet veriyor. Normal taksilerde gösterilmeyen nezaket ve konforlu yolculuk müşteriyi cezbettiği için Uber, bu sayede sürekli müşterisini katlayarak büyüyordu.
Fakat yasak devreye girene kadar taksici – Uber kavgası hemen hemen her gün duyduğumuz haberler arasına girmişti.
Konuyu Türkiye’nin en kaliteli hizmet veren taksi kooperatifi olarak gösterilen Sabiha Gökçen Taşıma ve İşletme Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çavuş’la konuştuk…
Halk neden Uber’i tercih ediyor? Taksiciler neden sorun çıkarıyor?
Ahmet Çavuş’a, “Uber’de halkı cezbeden hizmet farkı nedir? Ticari taksilerden neden sürekli şikayetler geliyor?” sorularını ilettik…
Başkan Çavuş, bu konudaki sorunları dile getirirken çözüm yollarını da dile getirdi: “Yıllardır söylüyoruz; ticari taksilerde bir denetim mekanizması oluşturulmalı. Bunu da Büyükşehir Belediyesi yapmalı! Şikayet alan taksi şoförünü biz kovuyoruz, ertesi gün adam 1-2 kilometre ötedeki durakta işe başlıyor. Fakat Uber’de öyle değil. Bir denetim mekanizması mevcut. Hata yapanı bir daha çalıştırmıyorlar. Çalışan adam aynı adam. Ama hata yaptığında bir yaptırım sözkonusu olduğu için müşteriye kötü davranamıyor. Ayrıca Uber’de araçlar lüks. Böyle olunca vatandaş da haliyle Uber’e yöneliyor.”
Plaka şoföre kiraya verilmeli
Konunun çözümü hakkında da bilgi veren Sabiha Gökçen Taşıma ve İşletme Kooperatifi Başkanı Ahmet Çavuş, “Yapılması gereken; taksi plakasının rant olmaktan çıkarılmasıdır. Yani denetim mekanizması olarak Büyükşehir Belediyesi, plakayı cüzi rakamlarla şoföre kiraya vermelidir. Hata yapanı da denetlemelidir. Böyle olunca hem şoför günlük yövmiyeyi çıkarmak peşinde strese girmez, hem de daha fazla para kazanarak geçimini daha rahat sağlar. Böyle olunca kısa mesafe, müşteriye kötü davranma gibi sorunlar da biter. Ayrıca, para kazanan şoför aracını da daha konforlu araçlarla değiştirme imkanına sahip olacaktır. Öteki türlü, plaka sahibi kendi binmediği bir lüks araca para harcamak istememektedir. O yüzden hızla bu işe Büyükşehir Belediyesi’nin el atması gerekir” diye konuştu.
Denetim şart
Evet, aslında çözüm basit. Yeter ki; ilgili kurumlar devreye girsin… Başkan Ahmet Çavuş’un dediği gibi; kaliteli hizmet için denetim şart. Denetim olmayınca, Uber gibi turizm belgesi adı altında firmalar türüyor. Taksicileri zor durumda bırakıyor…
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ