01 Ekim 2017 Pazar, 13:07
Burak Taşçı
Burak Taşçı buraktasci88@gmail.com Tüm Yazılar

Otomobili olana vur vergiyi, vur zammı!

Otomobili olana vur vergiyi, vur zammı!

Ülkemizde otomobil sahibi olmak son 2 yıldır aşırı zorlaştı. Kur farkından dolayı otomobil fiyatları sert yükseldi. Buna sadece kur farkı neden olmadı tabi ki. Hükumetimizin yaptığı vergi artışları da fiyatları körükledi.

Verilere bakıldığında otomobile olan talep devam ediyor. Piyasada çoğu tüketicinin beğenmediği en ucuz sıfır otomobil 50 bin lira civarında.

Gelelim esas konuya! Hükümetimiz vergi de artırsa nasıl olsa otomobil alımı devam ediyor, bunu fırsat bilip Motorlu Taşıtlar Vergisi’ne yüzde 40 artış yaptı. Vatandaş bu artışa aldırır mı? Kesinlikle hayır, yine otomobil satışları devam edecektir, etmeli de, bu sektör ekonominin can damarıdır.

Yine köprü ve otoyollara zam yapılacaktır. Sinsi şekilde yükselişini sürdüren petrol, dolar kurundaki sağlam duruş ile birlikte vatandaşa akaryakıt zammı olarak geri dönecektir. Trafik sigortası her ay yaklaşık yüzde 2’ye yakın zamlanacak. Bu zam listesini uzatabiliriz.

YERLİ OTOMOBİLE NE OLDU?

Yıllardır ülkemizde yerli otomobil için babayiğit aranıyor. Her yıl 2-3 tarih verilip lansman yapılacağı iddiasıyla millet oyalanıyor.

Sadece “zırhı” milli olan tankımızın motoru olmadığı için hareket ettiremiyoruz.

2007’den bu yana milli uçağımız olacak ancak elimizde pırpırlı Hürkuş var sadece, onun da ekipmanının yerli olup olmadığı tamamen meçhul!

Biz ülke olarak motor üretemedikçe, yurtdışından gelen parçaları sadece montaj yapabilen altyapıya sahip oldukça vergiler daha da artacaktır.

OTOMOBİLİN YILLIK MALİYETİ 10 BİN LİRA

Hükümet yetkilileri popülist söylemlerden kaçıp gerçekten harekete geçmesi lazım. Vergi yükü ile vatandaş daha fazla önünü göremiyor.

Günah keçisi seçilen otomotiv sektörü sürekli hırpalanıyor. MTV artışı, ÖTV artışı, akaryakıt zammı, trafik sigortası, kasko zammı vs… derken bir otomobilin evin önünde durmasının maliyeti yıllık 10 bin lirayı bulmaya başladı. Aktif olarak kullanırsanız akaryakıt ve servis giderleriyle 20 bin lirayı da aşabilir.

BAKAN NACİ AĞBAL HEDEFLERİ UNUTTU MU?

Orta Vadeli Program açıklandı ve her zamanki pembe tablo çizildi, yapılacak, edilecek sözleri tınısı bozuk mikrofondan televizyonlara aktarıldı.

2017 yılı için Merkez Bankası yüzde 5 oranında enflasyon hedefi koydu. Bu hedefler sadece göz boyamak için konuyor ancak hiçbir zaman tutmuyor. Maliye Bakanı Naci Ağbal ise Merkez Bankası’nın koymuş olduğu yüzde 5 hedefini 3’e katlayarak 2017 yılı enflasyonunu yüzde 15 olacağını söyledi. MTV’ye yapılan zammı ise sadece yüzde 25 olarak gördüğünü belirten Ağbal, yüzde 15’lik zammın zaten enflasyondan kaynaklı oluştuğunu da belirtti.

Merkez Bankası asli görevi olan fiyat istikrarını sağlayamadığı ülkede, suçlu yine vatandaş oldu ve ağır vergi yükü altına girdi.

TAKSİMETRE ZAMMI UYGULANMADI

Eylül ayı başında İstanbul’da taksimetrelere yüzde 15 oranında zam yapıldığı açıklandı. Ancak zam sadece haberlerde kaldı. UKOME’den henüz çıkmayan zam kararı nedeniyle hiçbir taksimetre ayarlanmadı ve zamsız tarife ile çalışmaya devam ediyorlar. İBB Başkanlığı’na Mevlüt Uysal’ın gelmesi ile birlikte UKOME kararlarının imzaya sunulacağı beklentisi hakim ve zammın 1 aydan fazla rötarla devreye girmesi ticari taksi camiası tarafından bekleniyor.

OTOYOLLARDA HIZ SINIRI SAÇMALIĞI

Şehirlerarası yollar oldukça düzgün yapıldı ve kullanılıyor. Ancak akıllara sorular takılmıyor değil. Çok güzel duble yollar yapıldı, hız sınırları yola göre ayarlanmadı. Duble yola 82 kilometre hız sınırı koymak nedir? Yapmayın, masraf etmeyin, yapıp da övünmeyin! 82 kilometre hıza uygun vites yok eyy Karayolları Genel Müdürlüğü mühendisleri. 4. viteste kalınsa devir yükseliyor yakıt sarfiyatı artıyor, 5. vitese atılsa devir düşüyor otomobil bayılıyor.

Ayrıca bazı bölgelerde 50 yazıyor ve tekrardan 82’ye çıkılması için uyarı bulunmuyor. Hız sınırı tabelalarının yerlerini işçiler kafasına göre değil, mühendisler bizzat kendileri belirlemeli. Tuzak olarak kullanılmamalı. Meskun mahal giriş ve çıkışları belirtilmeli, hız sınırı tabelaları eklenmeli. Tecrübeli kişiler radara elbette girmez ancak tuzak hız limitleri ile vatandaş çileden çıkartılıyor.

Yorum yazın...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Wordpress Haber Teması Tasarım ve Programlama: Seçkin Talanöz