Honda, dünyanın ilk hibrit scooter'ını Eylül'de satışa sunuyor - Otomobil Haber

Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Otomobil Haber

Honda, dünyanın ilk hibrit scooter’ını Eylül’de satışa sunuyor

Honda, dünyanın ilk kitlelere yönelik seri üretim hibrit motorlu scooter’ını satışa sunmaya hazırlanıyor

Honda, dünyanın ilk hibrit scooter’ını Eylül’de satışa sunuyor

Honda, dünyanın ilk hibrit scooter’ını Eylül’de satışa sunuyor

Honda, PCX serisinin hibrit sistemiyle donatılan bir türevini seri üretim programına dahil etti. Dünyanın ilk hibrit motorlu scooter‘ını Eylül ayında Japonya’da satışa sunmaya hazırlanıyor.

Dünyanın ilk kitlelere yönelik seri üretim hibrit motorlu scooter modeli PCX HYBRID teknik olarak, Nisan 2018’de lanse edilen PCX modelini esas alıyor. Motoru çalıştıran ve eş zamanlı olarak elektrik de üreten ACG marş motorunu yüksek performanslı 48 Volt lityum-iyon bataryalar besliyor.

ACG, Power Drive Unit (PDU) tarafından kontrol ediliyor ve enerji akışı dijital ekranda gösteriliyor. ACG, gaz emri ile birlikte 4 saniye boyunca içten yanmalı motoru destekliyor ve destek motorunun sağladığı ilave tork değerinin de katkısıyla standart PCX’e oranla daha atak ve daha seri bir hızlanma tesis ediyor.

İki farklı motor desteği

İçten yanmalı motoru destekleyen elektromotor sayesinde PCX HYBRID eşdeğer sınıftaki içten yanmalı bir scooter ile kıyaslandığında gaz emirlerine çok daha hassas cevap veriyor ve daha performanslı bir sürüş sunuyor. Sistem sürücü “D” ve “S” olmak üzere iki farklı motor desteği modu sunuyor. “D” motor desteği modu konforlu bir sürüş sunarken, “S” motor destek modu ise daha sportif sürüşleri destekliyor.

PCX serisinde son derece rijit şasiye monte sessiz ve yüksek yakıt verimliliği seviyesine sahip markanın küresel scooter motoru “eSP” devreye giriyor. Tüm LED aydınlatma elemanları da dahil olmak üzere scooterin önden arkaya doğru uzanan kıvrımlı hatları şık ve modern bir görünümü beraberinde getiriyor. Honda SMART Key gibi markaya has çözümler kullanım kolaylığını destekliyor.

Zengin ekipman seviyesi

Sürüş ergonomisini ve sürüş dinamiklerini olumsuz etkilememek adına lityum-iyon bataryalar 23 litrelik bagajın arkasına entegre edilirken Power Drive Unit (PDU) ön granajın altına gizleniyor. Gösterge paneli ergonomik tasarımıyla sürücünün hayatını kolaylaştırıyor. Hız, saat ve ortalama tüketim gibi değerler dışında gösterge paneli destek motoruna ve lityum-iyon bataryaya ait verileri de gösteriyor.

Honda, ABS fren sistemi ve Honda SMART Key de dahil zengin bir ekipman seviyesiyle Japonya pazarında yılda 2.000 adet PCX HYBRID satmayı planlıyor.

Teknik özellikler                                Honda PCX HYBRID

Tip                                                      Honda 2AJ-JF84

Uzunluk x genişlik x yükseklik (mm)  1.925×745×1.105

Aks mesafesi (mm)                            1.315

Sele yüksekliği (mm)                          764 mm

Boş ağırlık (kg)                                   135

Yolcu kapasitesi (kişi)                         2

Dönüş çapı (m)                                   1,9

Motor (içten yanmalı)                       JF84E-K96, su soğutmalı, 4 zamanlı, 1 silindir, OHC

Yakıt karışı                                         PGM-FI elektronik yakıt enjeksiyonu

Marş motoru                                      otomatik

Yakıt kapasitesi (lt)                            8

Silindir hacmi (cc)                              124

Çap x strok (mm)                               52,4 x 57,9

Maksimum güç (PS, d/d)                   12, 8.500

Maksimum tork (Nm, d/d)                 12, 5.000

Motor (elektrikli)                               AC

Maksimum güç (PS, d/d)                   1,9, 3.000

Maksimum tork (Nm, d/d)                 4,3, 3.000

Batarya tipi                                        lityum-iyon

Güç aktarımı                                      Sürekli değişken (V-Matic)

Lastikler ön                                        100/80-14M/C 48P

Lastikler arka                                     120/70-14M/C 55P

Frenler ön                                          Hidrolik disk

Frenler arka                                       Mekanik

Süspansiyon ön                                   Teleskopik

Süspansiyon arka                               Salıncak birimi

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ