'Boyasız Göçük Düzeltme' mesleğinin cazibesi arttı - Otomobil Haber

Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Otomobil Haber

‘Boyasız Göçük Düzeltme’ mesleğinin cazibesi arttı

Dolu yağışlarının yurdumuzu da etkisi altına alması, Boyasız Göçük Düzeltme mesleğine ilgiyi artırdı

‘Boyasız Göçük Düzeltme’ mesleğinin cazibesi arttı

‘Boyasız Göçük Düzeltme’ mesleğinin cazibesi arttı

Son yıllarda ülkemizde de yoğun olarak yaşanmaya başlanan dolu yağışları, araçlara büyük hasar verirken, yeni bir mesleğin doğmasına sebep oldu

Türkiye’de yeni yeni gelişen fakat dünyada uzun yıllardır bilinen Boyasız Göçük Düzeltme mesleği, araçların onarımında yeni bir çığır açıyor. Boyasız Göçük Onarımı (PDR-Paintless Dent Repair) park hasarları, dolu hasarları vb gibi darbeler sonucu aracın kaporta aksamı üzerinde meydana gelen, boyanın zarar görmediği kaporta göçüklerinin aracın orijinal durumuna sadık kalarak boyama işlemi yapmadan özel aletler ile onarma işlemidir.

Boyasız Göçük Düzeltme mesleğinin Türkiye’deki öncülerinden Göçük Sepeti Genel Müdürü ve Uluslararası Göçük Eğitimcisi Aşkın Önver, Türkiye’de yetiştirdiği Boyasız Göçük Düzeltme ustaları ile sektörün gelişmesine en büyük katkıyı yapıyor.

Aşkın Önver eğitim çalışmalarını şöyle anlatıyor: “Boyasız Göçük Düzeltme (PDR) eğitimi konusunda dünyanın dev otomotiv markalarına hizmet veren Betaq Innivation’un Türkiye temsilcisi olan Göçük Sepeti’ni kurduk. BMW Group University’de uygulanan Betaq Innivation boyasız göçük müfredatı ile Türkiye’nin en büyük ve modern boyasız göçük eğitim merkezinde bugüne kadar yüzlerce göçük ustası yetiştirdik. Türkiye’nin önde gelen pek çok otomotiv firmasında ve fabrikasında da eğitimlerimiz devam ediyor.”

Usta ithalatına son

Yeni bir meslek olduğu için Türkiye’de yeterli sayıda boyasız göçük düzeltme ustası bulunmadığını söyleyen Göçük Sepeti Genel Müdürü Aşkın Önver; 2017 yılının en çok kazandıran mesleği olarak açıklanan Boyasız Göçük Düzeltme ustalığının meslek sahibi olmak isteyen gençler için önemli bir fırsat olduğunu belirtiyor.

En son 2017 yılında İstanbul ve çevre illeri etkileyen dolu yağışı sonrasında Brezilya, Çin, Portekiz gibi ülkelerden yüzlerce ustanın gelerek Türkiye’de astronomik kazançlar elde ettiğini belirten Aşkın Önver: “Yetiştirdiğimiz yerli ustalar sayesinde milli ekonomimizi korumak temel amacımız. Günlük 500 Euro gibi bir kazançla yabancı ustalar çalışacağına, işsiz gençlerimiz kazansın. Ülkemizde bu kadar işsiz genç varken Brezilyalının gelip günlük 2500 lira ücret alması bizi derinden üzüyor. Göçük Sepeti Eğitim Akademisi’nde bugüne kadar yüzlerce usta yetiştirdik. Ama sadece bir dolu hasarında on binlerce araç hasar gördüğü için bu sayı yetmiyor.” şeklinde konuştu.

Yedek parça ithalatını düşürüyor

Boyasız Göçük Düzeltme yöntemi ile kısa bir sürede onarılabilecek pek çok aracın normal servis şartlarında uzun süre parça değişimi için beklediğini belirten Göçük Sepeti Genel Müdürü Aşkın Önver: “Boyasız Onarım gereksiz yedek parça ithalatının da önüne geçiyor. Her yıl milyarlarca dolar otomotiv yedek parça ithalatı yapıyoruz. Haftalar boyunca serviste malzeme ithalatını beklemek yerine boyasız göçük düzeltme yaptırmak müşteri için daha avantajlı. Çünkü hem zaman kaybının önüne geçiliyor hem de aracının ikinci el değeri düşmüyor. Parça değişimi ve boya yapılmadığı için aracın orjinalliği bozulmuyor.” diyerek boyasız göçük düzeltmenin milli ekonomi için önemini vurguladı.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ