Otomobil Haber


1.3 milyon Euro’luk Phantom’un ilk müşterisi bir Türk

Vergili fiyatı 1 milyon 277 bin Euro, vergisiz 416 bin Euro olan aracın İlk üretimlerinden biri Türkiye’deki müşterisine ulaştırılacak

1.3 milyon Euro’luk Phantom’un ilk müşterisi bir Türk

1.3 milyon Euro’luk Phantom’un ilk müşterisi bir Türk

Lüks otomobil endüstrisinde devrim niteliğindeki Yeni Phantom, sekizinci nesliyle Royal Motors distribütörlüğü ile Türkiye’de. Vergili fiyatı 1 milyon 277 bin Euro, vergisiz 416 bin Euro olan aracın İlk üretimlerinden biri Türkiye’deki müşterisine ulaştırılacak. Yeni Phantom ‘a yakından bir bakalım… Rolls-Royce‘un ünlü “sihirli halı sürüşü” yeni nesil kendinden dengeleyici hava süspansiyonunun sonucu olarak gelişiyor. Süspansiyon, …

Lüks otomobil endüstrisinde devrim niteliğindeki Yeni Phantom, sekizinci nesliyle Royal Motors distribütörlüğü ile Türkiye’de.

Vergili fiyatı 1 milyon 277 bin Euro, vergisiz 416 bin Euro olan aracın İlk üretimlerinden biri Türkiye’deki müşterisine ulaştırılacak.


Yeni Phantom ‘a yakından bir bakalım…

– Rolls-Royce’un ünlü “sihirli halı sürüşü” yeni nesil kendinden dengeleyici hava süspansiyonunun sonucu olarak gelişiyor. Süspansiyon, elektronik olarak kontrol edilen amortisör ayarlama sistemini sürekli değiştirmesinden dolayı, her saniye için milyonlarca hesaplama yapıyor. Böylece süspansiyon kusursuz dengeleniyor. Ön cama, yolu daha iyi görmek için stereo kamera sistemi entegre ediliyor ve Rolls-Royce ,neslini bir sihirli halı yolculuğuna çıkarıyor.


– “Kucaklama” özelliği sayesinde Yeni Phantom’a zahmetsizce biniliyor.Kullanıcılarının sensöre hafifçe dokunmalarıyla, bir asistan veya vale eşliğinde arabanın kapısı tutuluyormuş gibi kendiliğinden kapanıyor.
– “Takım elbise” özelliği, Rolls-Royce’un diğer modelleriyle kıyaslandığında, konforu ve zerafeti yeniden tanımlıyor.


– “Galeri” özelliği, lüks için benzersiz konsept oluşturuyor. Aracın gösterge paneli son 100 yıl içinde ilk kez yeniden yorumlandı. 18. Yüzyıl zenginlerinin kendilerine ait sanat eserlerini her yolculukta yanlarında taşıma gibi bir alışkanlıkları vardı. Sanat, yeni Phantom’un iç dünyasının merkezine yerleştiriliyor. Koleksiyonerler bir galerinin genişliğini yansıtan, tamamen kişiselleştirilmiş sanat eserlerini de sipariş edebiliyorlar.
– Yenilenmiş 6.75 litrelik ikiz V12 motor sayesinde yeni Phantom’un kalbi sessizce atıyor. Dünyanın en sessiz motoru ünvanını alıyor.

CEO Torsten Müller Phantom’un dünya lansmanı konuşmasında şunları söylemişti : “Vardığımız bu sonuç, Rolls-Royce’un kaderi ile ilgili bize kesin bir berraklık sağladı. Her biri lüks alanında birer uzman olan Rolls-Royce müşterileri, her seferinde kişisel isteklerde bulundular. Bizler de son derece kararlı bir şekilde bu isteklere cevap verdik.”


Mühendislik müdürü Philiph Koehn ‘’ Markanın bugün ve gelecekte lüks araç sektörünün en önde gelen markası olmasının anahtarı yeni “lüks mimarisi”. Yeni Phantom’dan başlayarak, Ghost, Wraith ve Dawn’ın yeni modellerinde de uygulanacak bu mimariyle Rolls-Royce’un geleceği şekillenecek.’’ yorumunda bulundu.
Tasarım müdürü Gilles Taylor ise “Phantom VIII’in üç boyutlu mimarisi hem iyi bir başlangıç noktası, hem de ilham kaynağı oldu. Ama biz daha fazlasını yapmak istiyoruz.” dedi.

Phantom, Henry Royce tarafından 1925 yılında ilk tanıtıldığından bugüne kadar geçen zaman dilimi boyunca, duayenler tarafından hep “dünyanın en iyi otomobili’’ olarak nitelendirildi.

 

“Otomobil dünyasının Everest’i” olarak kabul gören Rolls Royce Phantom VIII, Türkiye lansmanına katılan Okan ALTAN‘dan notlar…

Gökkuşağındaki tüm renkleri kabin içinde ve dış gövdede uygulayabiliyorlar…
2012’den bu yana hiçbir Phantom zırhlı sipariş edilmemiş. çok ilginç bir nokta bu…
Bu otomobili satın alanlarının özgüveninin işareti olarak gösteriliyormuş…

Bu arada Phantom sahiplerinin yüzde 60’ı aracı kendisi kullanıyormuş…

The Gallery dashboard’taki camın altına herşey konulabiliyor…
bugüne kadar üretilmiş en yüksek teknolojilere sahip RR…

Dünya harikasına sahip GPS’li şanzımanı, aracın gittiği yolu biliyor ve doğru vitesi hazırlıyor… Yani sürücü istediği hızda deselerasyon yaşamadan rampalara çıkıyor veya güvenle virajlardan geçiyor…

Magic Carpet akıllı suspansiyon sisteminde araç yolun bozukluğunu kameralarıyla görünce gerekli yumuşaklığı da sağlıyor…

Motorun titreşimi ve yolun sarsıntısı olmadan Londra’nın en sosyetik caddelerinden, Londra’nın en zenginlerinin yaşadığı Sevenoaks’a doğru yola çıktığımızda, gaz pedalına hafifçe dokunarak V12 motorun devir saatini nasıl hızla çevirdiğini fark ettik… Hız sihirli bir ittirişle yükselirken, yüzümüzde gülümsemeler beliriyordu… Bu kadar lüksün içinde, yine de ivmelenmeyi hissediyorduk!… Her gün Milyarlarla “oynayan”ların nasıl bir otomobil keyfi yaşadıklarını anlıyorduk: Sessizlik!.. Londra’nın en modern gökdelenlerinin gölgesindeki tüm trafik sıkışıklığı içinde etrafınızdaki onca lüks ve spor otomobilin arasında bile tüm meraklı bakışlar, üstünüzde olarak ilerliyorsunuz…

Otomobille gitmiyor, adeta süzülüyorsunuz!.. Sanki sihirli bir el, sizi arkadan ittiriyor ve adeta havada gidiyorsunuz… Motor kaputunun yüksekliği ve uzunluğu ile kalabalık şehir içinde bile otoriter duruyorsunuz!.. Kalın camların arkasında en gizemli şahsiyet hissi, içinizi okşuyor…

Klimaların tam istenilen sıcaklık derecesine göre ayarlanması, suspansiyonun yumuşaklık derecesini de belirleyebilmeniz, tümüyle yolculuk esnasında dinlenebilmeniz için geliştirilmiş. Yollardaki olası bozuklukların bile kabin içine gelmemesi de, bir başka lüks!..

Gövde üstündeki 6 kat boya ve cila, sektördeki en kalın uygulama…
Rolls-Royce’u anlatmak, bir otomobil yazarı için en zor konulardan birisi… Dünyanın en pahalı otomobil markasını, otomobillerin en lüksünü, en pahalı materyali ve sihirli sürüşü tarif etmek gerçekten çok zor…

Tam 12 yıldır üretimin devam ettiği Goodwood’tan mı başlasak?.. Bir otomobil fabrikası değil de, bir haute-couture mode evi mi desek?..
16 yıldır Phantom ve Ghost’ların tümüyle üretildiği iki ayrı hat dışında, üretim tesisinin asıl büyük metrekareleri, deri ve ahşap atölyelerine ayrılmış… Bir konsoldaki küçücük ahşabın aluminyum destekli 16 katmanıyla 3 ila 4 haftada üretildiği, deri döşemelerin 2 ila 3 haftada tamamlandığı, sanatsal ince işçilik ile özel sembol ve logoların günlerce uğraşılıp işlendiği atölyeler, burasının otomobil fabrikası olduğunu unutturuyor… “Bespoke” denilen özel siparişlerin tesis içindeki yerini görmek oldukça zor!.. Aslında, buranın tümünün “bespoke” üretim gerçekleştirdiği görülüyor… V12 motorların Münih’ten gelmesi dışında da, Phantom ve Ghost’ların herşeyinin elde yapıldığı yer, Goodwood!.. Devasa bir sanat atölyesi!.. Tek fark, kapılardan dünyanın en lüks otomobilleri çıkıyor!..

Goodwood tesislerini gezdikten sonra, Rolls-Royce’un aslında otomobil üretmediği, bir sanat eseri yaratıcısı olduğuna inanıyorsunuz… Bir sanatsever, duvarda asılı duracak bir tablo veya koleksiyonuna koyacağı bir heykel için, milyonlar harcamıyor mu?.. Üstelik, beğendiği sanat eseri, onu yapanın zevkine ve rüyalarına göre yapılmış olurken… Bir Rolls-Royce satın alabilen kişi ise, kendi zevklerine göre kendi sanat eserini yarattırıyor!.. Üstelik, onu evinde saklamak zorunda da değil… Yollara çıkarıp, kendi kreasyonunu herkese de gösterebilir!..

Fakat, Rolls-Royce sahiplerinin Rolls-Royce’u tercih etmelerinin asıl sebebi, gösteriş de değil!.. Sadece ve sadece kendi konforları!..

Kendilerini en iyi nasıl hissetmek istiyorlarsa, yolculuklarını maksimum keyif ve dinlenceye çevirmek istiyorlarsa, ev ve ofislerindeki lüksü otomobilin içinde de yaşamak istiyorlarsa, ancak Rolls-Royce ile isteklerine cevap bulabiliyorlar!..

Her ne kadar Rolls-Royce, bir BMW iştiraki olsa da; BMW, Rolls-Royce’u mümkün olduğunca kendisinden uzak tutmayı başarmak için, kendi lüks anlayışıyla Rolls-Royce standartlarını kesinlikle birbirine yaklaştırmıyor… Yani Rolls-Royce içindeki elektronik ve teknik alt yapı için BMW’nin zirvesi, Rolls-Royce donanım ve materyalleri için BMW’nin bile ulaşamayacağı kalite kullanılıyor!..

İşte belki de bu sebeplerle, Rolls-Royce, otomotivde “dağın zirvesi”nde oturuyor!.. Okan Altan / Hurriyetoto.com

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ